Starta webbshop hos oss är enkelt!
Vi har lösningen!
Vi har flertalet kunder som vi driver webbshoppar
åt i dagsläget.
Majoriteten av dessa kunder hade ett stort befintligt
lager när de valde att flytta allting till oss.
När vi startar upp en webbshop till en kund håller
vi i hela ledet, allt från flytt & inventering av
befintligt lager, påfyllnad av nya produkter,
uppläggning av artiklar i webbshop,
produktbeskrivningar & fotografering av produkterna.
Ni väljer själva hur designen på webbshopen ska se ut och hur avancerad den skall vara – vi anpassar oss helt efter er budget.
Hur går det till?


När ni väljer att starta upp en webbshop hos oss behöver vi en lista på befintliga produkter.
Detta får ni enkelt av er nuvarande leverantör.
Vi beställer sedan en hämtning av era produkter och kör dessa till vårt lager.
På lagret inventeras produkterna för att säkerställa att antalet produkter som enligt listorna skall finnas med, faktiskt har kommit fram till oss.
Varje produkt får ett enskilt artikelnummer, fotograferas, vägs, läggs upp i webbshopen och sorteras ut på rätt hylla på lagret.
Om ni önskar går vi igenom admin-systemet tillsammans, så att ni själva kan lägga upp beskrivande texter, nya produkter osv – annars gör vi det gärna åt er!
När produkterna är upplagda startar vi upp webbshopen – svårare än så är det inte!
Om endast enstaka personer skall ha tillgång till webbshopen behöver vi även en lista på dessa för att säkerställa att enbart dessa personer kan lägga beställningar. Ni kan även välja att ha en ”öppen del” i webbshopen för allmänheten eller ex. samtliga anställda på företaget, och en låst del med inloggning för produkter som endast enskilda personer/ansvariga kommer åt. Vill ni ha stenkoll på beställningarna i webbshopen kan vi aktivera en funktion som gör att ansvarig måste attestera varje enskilt order, eller order över en viss summa.

Adminsystem
I webbshopen får ni också tillgång till admin-systemet där ni själva kan gå in och kontrollera lagersaldon, produktinformation, ändrar priser, byta bilder, få ut rapporter om vem som beställt vad, hur länge en produkt legat i shopen och hur mycket som sålts inom önskade datum.
Tycker ni att det är bökigt att hålla koll – kontakta oss så gör vi det åt er!
Vad händer när en produkt börjar ta slut?

Vissa produkter säljer snabbare än andra, vissa har längre leveranstider och andra kanske behöver fyllas på inför ett visst evenemang.
Vi håller koll på de åt er!
Självklart behöver ni inte logga in regelbundet för att kontrollera lagersaldon.
Om en produkt börjar få lågt saldo skickas ett varningsmail automatiskt ut till både er och oss. Hur lågt saldot får gå innan ett varningsmail skickas ut avgör ni själva på varje enskild produkt.
Varje produkt får en bevakningspunkt (BVP) och lagervarningsmailet skickas ut när saldot går under bevakningspunkten.
På produkter som har stor åtgång eller lång leveranstid sätter vi en högre beställningspunkt. På produkter som inte säljs lika frekvent eller har snabb leveranstid kan vi sätta en lägre beställningspunkt.

Det kan vara tidskrävande att hantera beställningar, därför finns det en rad lösningar som underlättar ert arbete:
Hyra/Låna modul
Ni kan välja att koppla på en hyra/låna-modul till webbshopen. Här man kan lägga upp produkter som ex. expo-tält, mäss-kit m.m, för att varje enskilt kontor, avdelning eller region enkelt skall kunna låna ett kit till just sin utställning.
Man går enkelt in och beställer produkterna som sedan levereras till önskad adress. När man är klar med utställningen/mässan, packar man bara ihop produkterna och skickar tillbaka till vårt lager. Där inventerar lagret att allt kommit tillbaka & är helt, innan de läggs tillbaka upp i shopen igen.
Detta är ett utmärkt sätt att säkerställa att den grafiska profilen följs på samtliga mässor, event, utställningar etc.
Det är också kostnadseffektivt för varje kontor att enbart ha 1-2 mässkit totalt, än att varje kontor ska ha varsitt.
Print-On-Demand (POD)
Trycksaker är något som nästan alla våra kunder har i sina webbshopar, men det är också kostsamma produkter att ha på lager.
De tar en hel del lagerplats, trycks ofta upp i stora volymer och kan behöva uppdateras regelbundet med nya datum, telefonnummer, ansvarig personal, adresser eller helt enkelt utgå.
Då vårt lager även har trycksaksverksamhet håller vi väldigt låga
(eller inga) lager på trycksaker i våra webbshopar.
Så fort en produkt börjar ta slut, trycker vi upp en liten serie av nya – samma dag!
Detta gör att vi väldigt sällan slänger trycksaker som utgått – bra för både miljön & budgeten!

Trycksaksmodul & Visitkortsmodul
Om ni vill kunna säkerställa att era visitkort, kuvert eller korrespondenskort ser likadana ut över hela bolaget, att er grafiska profil följs till punkt & pricka av samtliga kontor, avdelningar eller regioner är en trycksaksmodul en bra idé.
Här kan personalen själv gå in och beställa ex. kuvert och visitkort genom att fylla i sitt namn, titel, telefonnummer och adress. Produkterna trycks sedan efter en utformad mall som ni själva valt. Detta säkerställer att allas trycksaker ser likadana ut, men gör det även enkelt för personalen att beställa själva utan att behöva gå genom kommunikations/marknadsavdelningen.




